Sistemul imunitar in sezonul rece

Written by Published in Sănătate și frumusețe
mancare

incul prezent în seminte de dovleac, pâine sau cereale integrale, si vitamina A ce se gaseste in morcovi, ficat sau ou pot sa va intareasca sistemul imunitar.
La acestea se pot adauga iaurturile probiotice ce mentin sanatatea intestinului subtire.
Flora intestinala poate fi afectata de stres, tutun si alcool, ceea ce duce la scaderea imunitatii. De aceea se recomanda evitarea acestora.
„Datorită tulpinii probiotice din iaurt, alimentul acţionează ca un vaccin împotriva microbilor, deşi iarna nu reuşim să mai distrugem bacteriile patogene din cauza antibioticelor pe care le luăm uneori”, explică nutriţionistul Gheorghe Mencinicopschi
Lactatele nu trebuie să lipsească din dieta zilnică si datorită calciului pe care îl contin. Însă absorbtia calciului este conditionată de suficientă vitamina D. In sezonul rece, fiind mai redusa expunerea la soare, sinteza de vitamina D scade dramatic, fiind necesar un aport suplimentar.
Cele mai bune surse de vitamina D sunt pestele gras, ficatul, dar si alimentele îmbogătite cu această vitamină, în special lactatele.
Zincul si seleniul sunt minerale esentiale in mentinerea imunitatii. Zincul poate fi luat din fructe de mare, semint e de dovleac, pâine si cereale integrale. Seleniul se regaseste in surse bogate ca: nucile, pestele, carne si ouă.

Kim

Kim